Les Choristes (The Chorus)

2012-04-27
Har precis tittat klart på The Chorus. Den är så fin! Jag vet inte hur många gånger jag sett den filmen men många är det och jag tröttnar aldrig. Det är också en av mina favoritfilmer. Borde snart göra en lista med alla mina favoritfilmer, haha. Nej men den här rekomenderar jag verkligen om ni inte har sett den. Den är på franska, så fint!
Filmen handlar om en skola som tar hand om problembarn eller föräldrarlösa barn, pojkar går för sig och flickor för sig. Det kommer en ny lärare till skolan som inte har någon aning om hur eleverna på skolan är förrän han börjar. Läraren har tidigare sysslat med musik i sitt liv och vill starta en kör med pojkarna. Han som sjunger finast och har en enastående röst är Pierre Morhange, som på riktigt heter  Jean-Baptiste Maunier.
Som till vänster ser han ut i filmen och till höger är ungefär hur han ser ut nu. I filmen är han så himla söt och gullig OCH snygg!! Nu också! Man bara, GE MIG TYP?! Mums!


Leave a comment



Name
Remember me!

Email

Website adress

Comment