big update

2011-07-26
Nu har jag inte bloggat på ett tag, inte på hela dagen igår iaf och innan dess kommer jag inte ihåg.
Nu har jag iaf börjat på mitt sommarjobb. Det är ju inte mycket betalt men w.e, fortfarande någonting. Pengarna jag får för det ska ajg lägga på att inreda mitt rum i Jönköping, så är det tänkt iaf, får se om jag kan hålla mig borta ifrån kläder och skor. Men jobbbet är helt okej! Jag är på Bäckargården, ålderdomshemmet på en avdelning som heter Dalen. Det är väldigt lugnt och de flesta klarar sig själva därför blir det bara att jag går ut och går ibland, kanske dammsuger lite i någons rum eftersom jag inte får göra saker som att byta blöja och sånt (tur det). Så nu har jag tjänat 270kr på två dagar, inte så mycket men för det jag gör är det helt okej. :) Ska nog kämpa lite mer till nästa sommar för att få ett lite bättre sommarjobb. Kan dock bli väldigt svårt att få tag i något..

För övrigt får jag tillgång till mitt rum i Jönköping nu. Har haft nycklarna ett tag men har inte fått flytta in då renoveringen inte var helt klar. Åh! Jag längtar tills jag får montera upp alla möbler, ta dit sängen och alla kuddar, ljus och filtar och göra det så hemtrevligt och snyggt jag bara kan! Hoppas bara på att jag får de ynka två möblerna jag vill ha då jag inte vill ta med mig de gamla fula :( Sen tog jag en ide från Jonnas blogg. För ett tag sen la upp upp en bild på där hon hade hängt upp massor av ramar och skulle fylla dom med bilder och annat. Jag tyckte att detta var så sjukt snyggt så jag ville ha så i Jönköping, massor av tavlor och sätta in bilder på mina kompisar och alla jag älskar. Skulle kännas som att alla var med mig där när jag sitter själv på kvällarna och inte har något annat än mina skolböcker att prata med, ehe. Iaf har jag funderat på detta och jag VILL verkligen fixa detta, när jag får lönen har jag till och med råd själv! (Framsteg för mig! Haha..) M#N då kommer problemet att jag får säkert inte göra så många hål i väggen som det blir då det inte är MITT rum utan ett jag hyr. Eftersom det är helt nyrenoverat kanske ägaren inte blir så glad om jag gör massor av hål i väggen det första jag gör? Får se med det där. Snyggt är det iaf!

Sen har jag en fråga till mina datorkunniga läsare. Jag vill skaffa en laptop för ungefär 5000kr som kommer användas mestadels till att skriva uppsatser, söka efter fakta och facebooka på. Vad ska jag ha för dator? Vilket märke? Helst från expert då det ligger här i stan. Hjälp mig nu, kan verkligen ingenting om datorer. Kommentera vilken som skulle vara bra och länka gärna till en hemsida där den finns :) Tack på förhand!

2011-07-26 @ 15:10:25

Hihi, visst är det snyggt ;) Tyvärr har jag varit för lat så jag har inte satt i några bilder i ramarna än, fy på mig!!

2011-07-26 @ 15:32:06

Du borde kolla på datorer från Asus eller Acer. Riktigt bra prestande i deras bärbara men även snygga. Processorn är bra och det du skrev att du skulle göra via den bärbara du vill ha matchar denna länk väldigt bra. checka denna:



http://www.expert.se/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10151_10051_11529_102

2011-07-26 @ 20:06:15

Svar till typhejdåförfan: Tack för hjälpen! Det uppskattas :)

2011-07-26 @ 22:32:37

Hej!



Skulle vara evigt tacksam om du kunde kika in min blogg och ge mig tips på vad man kan skriva för att bloggen ska bli roligare att läsa osv.? Har lust att göra min blogg bättre!



Tack på förhand! (:



http://modeapa.blogg.se/

http://modeapa.blogg.se/


Leave a comment



Name
Remember me!

Email

Website adress

Comment