pinsamt.

2012-02-24
Tyckte jag råkade ut för pinsammaste saken på länge idag på tåget till Nässjö. Tåget var ganska fullt och jag hade två väskor som var på sätet jämte mig. Läste boken vi har i engelskan och var ganska inne i den då jag kommit sådär 7-8 minuter innan tåget gick. Helt plötsligt står den en kille/man jämte mig och har sagt något jag inte hört. Jag utbrister "oj! Vänta lite.." och börjar rota i min ficka, tar fram busskortet och räcker fram det. Då säger han "Jag undrar bara om jag kan sitta här" då jag utbrister igen "Vill du sitta här?! ganska högt. Tar bort väskorna, han sätter sig jämte mig och jag sjunker ner bakom min halsduk och bok och skäms. Såg senare att han jobbar på kriminalvården, det förklarar den förvirrande uniformen..


Leave a comment



Name
Remember me!

Email

Website adress

Comment