a frustrating morning

2012-01-09
Frustrerande morgon. Skulle till vårdcentralen 10:50 och skulle ta bussen 10:37. Kollar på klockan 10:39, inser att jag missat bussen, kläder på mig snabbt som satan för jag vet att nästa buss går 10:43. Är ute ur lägenheten 10:41 och springer så snabbt jag kan till hållplatsen. Bussen kommer jag jag ska gå på, den åker långt fram och jag tänker att jag går väl på där bak då, jag är den enda som ska gå på. Dörrarna öppnas inte, ska jag trycka på en knapp eller något? Bussen börjar åka, wtf?! Jävla bussjävel. Fick vänta på nästa som kom först efter 7 minuter. Är redan 6 minuter sen när bussen kom. Självklart funkar inte fritidskortet och jag har tappat bort mitt andra. Busschaffören är snäll och låter mig åka med ändå, skulle trots allt till vårdcntralen. Jag fick sedan gå tillbaka och tänkte handla på vägen tillbaka. Kan inte betala. Banken har problem, med andra ord ar jag inte den enda. Fick gå hem till llägenheten, hämta pengar, gå tillbaka och betala, gå hem, utmattad av de tuna påsarna. Har i alla fall fått en promenad. Har lagat mat, blev fyra portioner så nu har jag mat för ett tag.
Har inte hittat vetepåsen, eller mitt busskort. Kan ju knappast varit någon i mitt rum och tagit det, jag menar, vem vill ha en vetepåse?

2012-01-09 @ 15:36:39

Åh vad ägd du är!


Leave a comment



Name
Remember me!

Email

Website adress

Comment