Om ricinoljan och dess behandling

2012-01-17
Idag är det en vecka sen jag började använda ricinolja i håret. Jag tycker faktiskt att jag märker skillnad! Än så länge syns det inget märkbart på längden men håret känns mycket starkare, lenare och mina klyvna toppar är så gott som borta då jag använt det i topparna också. Jag hade väldigt slitet hår innan. 
För er som vill veta så använder jag oljan 3 gånger i veckan, innan jag tvättar håret.  Jag applicerar genom att antingen hälla i händerna för att sedan massera in det i hårbotten eller så sätter jag upp en knut på huvudet, delar håret utspritt på huvudet då jag häller dit lite olja, runt om knuten på hela huvudet om ni förstår hur jag menar, jag masserar sedan in allt och tar till sist lite där knuten satt för att få olja där också. Masserar i någon minut innan jag sätter upp håret i en knut och låter det sitta 30-60 minuter beroende på hur mycket tid jag har. När jag tvättar ur det shamponerar jag först en gång i torrt hår så gott jag kan, sköljer ur det och shamponerar igen när det är blött, sedan tar jag balsam. Sedan är det bara att torka håret som du brukar! :)
Håret blir inte "fettigt" eller något då oljan är lite uttorkande också tror jag, man kan nämligen få torr hårbotten, börja mjälla osv om man är känslig. Det kan allstå vara smart att köpa en liten flaska olja först för att testa om man kan använda det innan man köper en stor. Själv har jag nu beställt en 500 ml från bodystore.com. Innan dess köpte jag 60 ml på apoteket för 49 kr och sedan 100ml på Life för 69kr.

2012-01-18 @ 06:23:18

Vart köpte du din olja till håret? :) du kanske har skrivit det men då missade jag det:(

2012-01-18 @ 21:48:53

tl;dr



Me be proud.

2012-01-20 @ 21:13:05

Har också köpt ricinolja nu. Men jag tänkte på det att satan vilket hår du fått bruden! skit snyggt.

tack för att du lagt upp och berättat hur du gör, helps alot!

Tänk bara på att oljan får inte dina kluvna toppar att försvinna utan det ger bara en illusion av att dom faktiskt är borta.

puss!


Leave a comment



Name
Remember me!

Email

Website adress

Comment